Köpvillkor

ALLMÄNNA VILLKOR

 

Personalisera är en del av Tidy Merch AB.

 

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

 

 

ALLMÄNT

 

Köpinformation

Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss. När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Tidy Merch AB reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

 

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas ut när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss på info@personalisera snarast.

 

Priser

Priserna är i svenska kronor. Moms ingår på alla varor med 25%. Alla priser visas inklusive moms på hemsidan. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel.

 

Tryckfel och produktbilder

Tidy Merch AB reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

 

Återköp

Vi hoppas såklart att du skall vara nöjd med ditt köp men om du skulle ångra dig så har du enligt distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt inom Sverige.

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat/oöppnat skick. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar samt returnera även varans originalförpackning. Var rädd om varan, vik ihop varsamt och emballera den oanvända varan väl innan du returnerar den.

Varan ska återlämnas oskadad och i nyskick.

Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden.

 

BETALSÄTT

 

Kortbetalning

När Kunden väljer kortbetalning behandlas betalningen av Shopify Payments som tillhandahåller en säker elektronisk betalningslösning. Kunden kan betala sin order med VISA, MasterCard eller American Express. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Dina kortuppgifter hanteras i en säker miljö – Shopify Payments ansvarar för att hantera information som erhålls genom tjänsten i enlighet med de krav som uppställs för certifiering enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) och övriga tillämpliga säkerhetsföreskrifter.

 


Klarna Pay Later, Klarna Pay Now & Klarna Slice It

När Kunden väljer Klarna Pay Later, Klarna Pay now eller Klarna Slicce It, se aktuella villkor på https://www.klarna.com/se/villkor/.

 

Transportskador

Om en vara från Tidy Merch AB skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, ber vi dig att kontakta vår kundtjänst på info@personalisera inom 8 dagar från det att du mottar ditt paket.

 

Outlösta paket

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration.

 

REKLAMATIONER OCH ÅNGERRÄTT

 

Öppet köp och byten

Då din egendesignade unika tröja är specialtillverkad just för dig har vi inte öppet köp, bytes- eller ångerrätt på den. Om du mot förmodan inte skulle bli det så är du välkommen att höra av dig till oss så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt.

 

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss på info@happitude.se så kommer vi gemensamt överens om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med tröjan du köpt.

 

ÖVRIGT

 

Säkerhet och behandling av kunduppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I de fall du väljer att betala mot faktura måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Tidy Merch AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår kundservice. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.

 

Force Majeure

Tidy Merch AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Vid tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.